השבת בירושלים • הרב עמאר וראשי אגו"י יצאו לרחובות

"שמח אני כי אכן הדברים בחסדי שמים נושאים חן, ניכרת ההיענות והתובנה לדברים שהשמענו באוזניהם, כי אכן השבת – קדושה היא לכל יהודי באשר הוא. מדובר בתחילתו של תהליך, אשר אי"ה ישאו פרי ויזכנו ה' לרוח טהרה שתערה על כל עמו ישראל ממרום, למען שמירת השבת והרבות כבוד שמים"
אבי יעקב 2 Comment on השבת בירושלים • הרב עמאר וראשי אגו"י יצאו לרחובות

חלק מבעלי העסקים תינו לפניו את כאבם נוכח הכורח בו הם מצויים – כאשר המרכז כולו פועל רח"ל בשבת קודש • המשלחת נכנסה גם לסופרמרקטים ומסעדות אשר פתוחים בשבת קודש • "אנו מרגישים כי יש לעשות הרבה למען השבת"

"שמח אני כי אכן הדברים בחסדי שמים נושאים חן, ניכרת ההיענות והתובנה לדברים שהשמענו באוזניהם, כי אכן השבת – קדושה היא לכל יהודי באשר הוא. מדובר בתחילתו של תהליך, אשר אי"ה ישאו פרי ויזכנו ה' לרוח טהרה שתערה על כל עמו ישראל ממרום, למען שמירת השבת והרבות כבוד שמים"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"משלחת השבת". סיור ראשון מסוגו התקיים לפני שעות אחדות במרכז העסקים הירושלמי ברחוב הלל בירושלים; פרי יוזמה מעשית מטעם המרכז הארצי של אגודת ישראל.

בראשותו של הרב הראשי לירושלים הגאון רבי שלמה עמאר שליט"א – יצאה המשלחת שכללה רבנים, אישי ציבור ועסקנים לסיור מרגש וייחודי בין בעלי החנויות המחללות רח"ל את השבת – מתוך מטרה לדבר על לבם ולהסביר להם את שגב מעלת השבת וקדושתה כי היא מקור הברכה; וכן לחזק את ידי אלה אשר שובתים ביום הקדוש למרות הקושי בו הם מצויים נוכח הסביבה.

הרב עמאר שליט"א  התקבל בכבוד וברגש רב אצל כל בעלי החנויות אליהן נכנס. מסורתיים וחילוניים כאחד, שומרי שבת וכאלה שאינם. בקרב אלה אשר אינם פותחים את שעריהם בשבת, הרעיף הרב ברכות לרוב תוך שהוא מברך את מנהלי המקום ואנשי הצוות כל עמידתם האיתנה בצטטו את דברי הפייטן הנודע: "כי היא מקור הברכה".

המשלחת הנכבדה כללה בין היתר את מנכ"ל מחלקת הכשרות ברבנות –  יעקב רוחמקין, חנוך זייברט – מזכ"ל אגודת ישראל וראש עיריית בני ברק,  יהודה יברוב – מזכיר ועדת הרבנים למען השבת, נציגי המרכז הארצי של אגודת ישראל, חברי מועצת עיריית ירושלים ועסקנים למען השבת.

המשלחת בקרה גם בסופרמרקטים ומסעדות אשר פתוחים בשבת. גם במקומות הנחשבים ל"מעוז" מחללי השבת – התקבל הרב בכבוד מלכים ובהתרגשות רבה. בעלי העסקים – רובם ככולם ממשפחות שומרות מצוות ומסורת, האזינו קשב רב לדברי הרב שהתייחס באורך רוח ובחיבה מופגנת לכל נושא שעלה.

חלק מבעלי העסקים תינו לפניו את כאבם נוכח הכורח בו הם מצויים – כאשר המרכז כולו פועל בשבת קודש; אחרים הרחיבו אודות הקשיים הכלכליים בהם הם שרויים, והרב השיב לכל אחד כמידתו, במאור פנים ובצורה אישית איש כפי הראוי לו, מתוך הבטחה לתוספת הצלחה וישועה במידה ואכן יסגרו את שעריהם וימנעו מפתיחתם בשבת.

"אנו מרגישים כי יש לעשות הרבה למען השבת" – סיכם הרב את הסיור המרגש. "לא רק לדבר למען השבת צריך, אלא גם לפעול ולעשות. זו הסיבה בעטיה הגענו לכאן לסייר ולראות את העסקים הללו, לדבר על לב האנשים – יהודים אשר נשמה קדושה בקרבם.

"שמח אני כי אכן הדברים בחסדי שמים נושאים חן, ניכרת ההיענות והתובנה לדברים שהשמענו באוזניהם, כי אכן השבת – קדושה היא לכל יהודי באשר הוא. מדובר בתחילתו של תהליך, אשר אי"ה ישאו פרי ויזכנו ה' לרוח טהרה שתערה על כל עמו ישראל ממרום, למען שמירת השבת והרבות כבוד שמים".

IMG-20160202-WA0027 (1)

IMG-20160202-WA0036

IMG-20160202-WA0034

IMG-20160202-WA0027

IMG-20160202-WA0030

IMG-20160202-WA0029

IMG-20160202-WA0031

IMG-20160202-WA0033

IMG-20160202-WA0035



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הרב ישעיהו וויין, סגן עורך בטאון עולם התורה 'הפלס' נצפה ג"כ בתמונות – (אתם מוזמנים להחליף)
    לפי מה שפרסם, משה וייסברג בטוויטר של קול חי, מצד שמאל – גם שלוחא דרחמנא ושלוחא דבני התורה הרב חייפ אפשטיין השתתף, (ושלא כמו הפוליטיקאי של דגל התור) – למה השמטתם תמונות שלו?

  2. 1

    איזה מרגש! מרן הראש"ל ורבה הראשי של עיה"ק!! איזו דאגה ואהבה לכל יהודי!!!יחי אדוננו מורנו ורבנו צדיק דורנו. חסיד וענוותן.